2007. szeptember 30., vasárnap

Húsos hétvége és az első kimozdulásunk

Sarah elutazott a hétvégére, úgyhogy húst eszünk hússal. Hehe. Tegnap például „kolbászt” (sausage) sütöttem az omlettnek indított rántotta mellé. Azt kell tudni róla, hogy valahol félúton van a kolbász és a virsli között: méretre meg ízre inkább virsli, de tömörebb valamivel.

Ma napközben a ház körül és -ban dolgozgattunk „De a kedvencünk a — MOTOROS KASZAAA!” mottóval; illetve én a kerti munkából a szemétszedés nemes feladatát vállaltam (összejött egy zacskónyi, és az utcafronton a templom felé még nem is jártam). Aztán takarítás, mert addig még nemigen jutottunk az elmúlt két hétben.

Este pedig egy stockporti metodista gyülekezetben jártunk: Tom és Aura közös munkahelye, a CAP (Church Action on Poverty — mondjuk „egyházi szegénység-kampány”) egyik munkatársa hívott meg bennünket. Az alkalom vacsorával indult (nekünk ingyen, hmm), aztán az Amazing Grace című filmmel folytatódott. Idén 200 éves az a törvény, amely megszüntette a brit rabszolgakereskedelmet, és ennek kapcsán kiállítások és kisebb-nagyobb rendezvények vannak mindenfelé. ((Megjegyzem, a törvényt március 25-én fogadták el...))
A film közepén szünetet tartottak, nagy érzékkel... Jégkrémet és üdítőt lehetett venni, úgyhogy le is tudtam az eheti édességet :-) egy egyfontos (!) fagyival — még jó, hogy jótékonysági volt. Különben nem csinálják rosszul: David mesélte, mikor körbevezetett az alig tízesztendős templomban (az alagsortól az üvegezett karzatig, ahol a vetítés és hangzás teljes arzenálját működtetik), hogy a jótékonysági boltjukon (ahol mindenféle felajánlott dolgot árulnak) évi tízezer fontot keresnek. Úgyhogy ha egyszer befejezik az építkezés törlesztését, akkor is igyekeznek majd fenntartani. :-)
És van egy eredeti méretű snooker (=biliárd...?) asztaluk is. Sajna le volt takarva, de még így is lenyűgözött.
Aztán a film végén (miután megállapítottam, hogy jó nekünk, hogy van egy Tomunk, aki kedvesen el tud csevegni bárkivel) David hazafuvarozott, ami igen jólesett, mert ez nem feltétlenül az a környék, ahol éjszaka boldogan sétálgatnánk.

Nincsenek megjegyzések: