2007. szeptember 21., péntek

Rakott krumpli angolosan

Ma főztem. Mégpedig rakott krumplit ("layered potatoe"? Well...), az ugye pofonegyszerű.
Mifelénk a rakott krumplinak 4 összetevője van, jelesül: a krumpli, a tojás, a tejföl és a kolbász. Na már most.
A kolbász itt valami nagyon más dolog, mint az otthoni, pl. nyersen árulják, úgy kell megsütni otthon. Nem volt nehéz megválnom tőle — legyen bacon. A nagyobbik tálban — a kisebbik hústalan, Sarah-nak.
A tejföl nehezebb ügy, gyakorlatilag ismeretlen, ráadásul ugye Tomnak is főzünk, aki tejérzékeny, tehát marad a SZÓJAKRÉM ('cream' mint tejszín). Csakhogy azt nem árulnak ám mindenütt... És én okosan elhasználtam a maradékot a kisebb tálhoz... Úgyhogy a végén az lett a megoldás, hogy abba raktam a bacont, a nagyobbikban pedig megcsináltam a vega-verziót a lányoknak, TEJSZÍNnel.
Került hozzá saláta is: reszelt répa és salátalevél, egy széttrancsírozott naranccsal és némi olivaolajjal (ez már inkább Sarah ötletei nyomán — én nehezen tudtam elszakadni a csemegeuborka képzetétől).
Na, de egy szó mint száz, megettük jóízűen. Azt hiszem, szeretni fogok főzni.

2 megjegyzés:

Manka írta...

csak most értem ide hozzád..
nagyon örülök

Péter írta...

Egy kedves szomszedom lanya angliaban el, es addig tartott a hozzavalohiany a konyhajaban meg fol nem fedezte az indiai es torok boltokat. Van egy indiai bolt-lanc is, a nevet is mondta, csak en elfelejtettem... Londonban tudom, h. van orosz-bolt is, ott vegkepp megkapod amihez itthon szoktal (es szerintem mostmar lengyel is kell legyen, ha telleg olyan sokan vanna, lengyelul pedig ugye tudod, hogy mondjak a tejfolnek) (es az is eszembejutotott, es ez mar partizan/gerilla-bloggolas, h. Varsoban a Bulgar nagykovetseg ettermebe jartunk ha hazai izekre vagytunk. Olyannyira ulgar volt, hogy nem csak a hozzavalokat hoztak onnan, hanem a menu, sot a szamla a vegen is ciril betus volt. Najona, menu beszelt lengyelul is, ami sokat segitett egyeseknek.)

meg nem olvastam vegig a blogot, lehet, h. ez a megjegyzes mashova is illene....