2008. március 7., péntek

Már-már tavasz

Süt a nap, és amíg nem fúj a szél, egészen jó idő is van (az internet szerint 9 fok). Éljen-éljen.

A képzés végülis Food&Mood volt, evés és mentális egészség. Nagyon sok újdonságot nem hallottam (olajos hal, olajos hal, olajos hal — kivéve kisgyerekeknek, kismamáknak és időseknek, mert ugye ki tudja, mit meg nem evett a szerencsétlen hal az algákon kívül — az algákból jön az omega-3 zsírsav , ami kell nekünk, mert a víz mellett abból áll javarászt az agy), valamint napi fél liter tej, sok zöldség-gyümölcs és kevés cukor; szóval semmi forradalmi, viszont remek salátákat mixeltünk ebédre, és gyümölcslevet préseltünk, ami különösen föllelkesített.

Tegnap az egészségügy berkeit jártam, gyorsan elmesélem, itt hogy működik a háziorvos, mert nekem tetszik. Szóval az orvos konzultál, a nővér cselekszik. Külön szobában vannak, és külön időpontot is kell kérni hozzájuk, viszont van számítógépes adatbázis, ami azon nyomban megjelenít mindent, amit a másik ajánlott-csinált.
A folyosó külső végén számzáras ajtó van, az orvos/nővér maga fárad ki és kiáltja ki a neveket (érkezéskor be kell csekkolni a recepción, hogy csókolom, megjöttem, akkor aztán látják ők is benn a monitorukon). Nincs soron kívül beóvakodás, nincs kuncsorgás az asszisztensnél, és nincs gyógyszerügynök. Hihhetetlen felvilágosult és gördülékeny a rendszer.
Nekem legalábbis így tűnt az alatt az óra alatt, amelyet benne töltöttem.

Nincsenek megjegyzések: