2008. március 9., vasárnap

Mennyei reggeli

Egy marék áfonyát ettem ma reggelire Tom gluténmentes, shortbread jellegű (amolyan száraz-omlós — a gluténmentesség különösen is szárazzá tette) kekszével (amelyet ő nem tudott megenni, lévén tej benne :-7), leöntve egy adag double cream-mel (jó sűrű tejszín). OK, tudom, hogy benne volt a mai ajánlott kalóriabevitelem, de akkor is csodás volt. :-)
Különösen a fotelban ülve, amit gondosan odahúztam a napra a nagyszobában. :-)
Utána elrágtam még egy répát, mert az is jó.

S ha már a kulináris gyönyörűségeknél tartok: tegnap este egy thai étteremben jártunk Tom mamája jóvoltából. Seafoodos strir-fry-t ettem édes-savanyú szósszal, igen jó volt, jóllehet a seafoodból mindössze a kagylót és a garnélarákot ismertem, s volt, amit a többiek se nagyon tudtak beazonosítani (s amit be tudtak, annak is mondhatták nekem az angol nevét... alighanem a magyartól se lettem volna sokkal okosabb :-)). Na mindegy, a tenger gyümölcsei nem lesznek feltétlenül a kedvenceim, eléggé ízetlenek voltak javarészt. A szósz pedig bánatomra (sokkal) inkább édes volt, mint édes-savanyú; de ez csak most hangzik panaszkodásképpen, helyben azért nagyon élveztem mindent. A végén még desszert is került, részemről mangó sorbet, ami (a sorbet) itt a tejmentes jégkrém neve (lévén ugye a 'cream' a tejszín jelzése az 'ice cream'-ben — ami sokadszorra is meglepett egy kicsit, mert ugye az én fejemben a 'krém', ha utal is valamire, akkor az csak az állaga). (További thai konyha.)

Nincsenek megjegyzések: