2008. március 11., kedd

Magyar mise

Na, ez még megérdemelne egy bejegyzést, de vasárnap óta nem tudom összeszedni az idevágó gondolataimat...
Szóval történt pár hete, hogy a Magyar Kurír lehozta a Londoni Magyar Katolikus Lelkészség új honlapjának a címét, amit aztán addig-addig bogarásztam, míg ki nem derült, hogy van magyar mise havonta Rochdale-ben (az pedig még Greater Manchester > buszbérlet).
Nosza, tegnapelőtt fölkerekedtem. Az rémlett a bátyámék történeteiből (egyszer-kétszer elnéztek a belgiumi (?) magyar misére nemezeti ünnepek alkalmából), hogy a várható átlagéletkor 70 év, valamint hogy meglehetősen ódivatú liturgiára számíthatok; egyéb prekoncepcióm nemigen volt.
Nos igen, a legfiatalabb alighanem a pap bácsi volt úgy 55-tel... :-) Hamisítatlan falusi misében lehetett részem, agyonnyújtott énekekkel, külön strófával Úrfelmutatás után, közös imádsággal áldozás után. De az is beigazolódott (mégiscsak volt még egy előfeltevésem), hogy az efféle vidám öregek igen szeretnek ifjúságot (s hát még katolikusat...) látni. A mise után eleintén ugyan nemigen foglalkozott velem senki, de aztán ellúzerkedtem a buszt, és visszamentem még egy kicsit — már csak körülnézni is. Végül nem csináltam fotókat, hogy ne tűnjek outstandernek, így csak körülírással próbálkozhatom; de azzal sem most fogok, mert fogy az időm (a könyvtárban vagyok, ahol egy órára adják a gépeket naponta).
Aztán valamiféle vers- és prózamondó (-olvasó) alkalom vette kezdetét, s addigra már a (botcsinálta :-)) kántor bácsi és gömbölyű-mosolygós felesége mellett ücsörögtem. 51 éve vannak itt... A két fiuk már itt született, az egyik iskolai tanár, a másik egyetemi oktató.
Addigra megjelent némi fiatal(abb)ság is, a kedvencem egy brit úr volt (negyvenes évei elején kb.), aki Janus Pannoniust olvasott fel angolul, saját megjegyzéseivel. És aztán kiállt a lánya is (nyolcesztendős-forma), és szépen fölolvasta, hogy „Egy, kettő, három, négy, / kis őzike, hová mégy?” Anyuka a magyar, és a nagymama is ott volt, úgyhogy arra tippelek, hogy anyuka már itt születhetett.
No, mindenesetre delightful délutánt töltöttem velük. Megyek húsvéthétfőn is, ha nem tervezünk valami egyebet a többiekkel.

Nincsenek megjegyzések: